El Fin del Mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Renee - WaarBenJij.nu El Fin del Mundo - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Renee - WaarBenJij.nu

El Fin del Mundo

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

20 Januari 2014 | Argentinië, Ushuaia

Hola! Daar ben ik weer :-)
Bij deze het verslag van Ushuaia, oftewel het einde van de wereld...

13 januari
Aankomst rond 18.00 uur in het hostel. Het is echt een tophostel! Cruz del Sur Independent Hostel. Tas gedumpt in me kamer en het dorp in om toertjes te kijken en vergelijken... Voor morgen een toer langs ¨isla de lobos´ en de vuurtoren die midden in het Beagle Channel ligt. Om de pinquins ook te zien was een hele dagtour maar de bus naar Punta Arenas moest ook nog geboekt worden want die plekken gaan altijd redelijk snel, dus de pinquins geskipt. En nu ik er toch ben...misschien nog wel een last-minute naar Antartica. Ushuaia is namelijk de uitvalsbasis voor mensen die naar Antartica willen gaan. Voor Argentijnse begrippen lekker en goedkoop gegeten bij de ¨Banana Bar¨ En nee...niet zoals die in Amsterdam :-D

14 januari
De toer is pas om 15.00 uur dus even de hoofdstraat in om de lastminutes te bekijken. Bij een vrouwtje hadden ze er een voor USD 4000,-... dus tja...boeken!!! Ging ze in de rondte bellen, bleek dat de plekken net verkocht waren... helaas!! Ze verwees ons naar een andere agency maar daar was het goedkoopste USD 6000,- en dat gaat me een beetje boven me pet. Dan maar kijken voor busticket naar Punta Arenas maar alles zit vol!! Shit! Wat nu... were to go...?? Puerto Natalas dan maar... ook vol... Hoe komen we hier weg?? Misschien toch nog een lastminute dan maar... Maar eerst tijd voor de tour! Op een catamaran richting ¨Beagle Channel¨. We begonnen de tour met een paar wannabe pinquins. Ze leken er heel erg op maar bij nader inzien waren het gewoon rare aparte vogels. Toen stopten we op een klein eilandje waar het niks, maar dan ook helemaal niks te beleven was behalve een paar ganzen die achter mekaar aanzaten en toen op weg naar de zeeleeuwen. Die lagen allemaal te slapen op een rots, dus was ook niet zo heel bijzonder. En ook de vuurtoren viel een beetje tegen. Al met al een kuttoer. Maar dat paste prima in het verloop van de hele dag die al met al ook gewoon kut met peren was. Weer terug in het dorp nog even gekeken of de lastminutes al in prijs gedaald waren maar nee. Dus nu maar even een plan B bedenken om hier weg te komen. Bij een Ierse pub wat gegeten en gedronken en in het hostel had ik nog een meisje uit Puerto Rico ontmoet die ook 3 maart de Inca Trail gaat lopen en dus ook eind feb./begin maart in Cuzco is dus even FB vriendjes geworden en dan nemen we tegen die tijd nog even contact met elkaar op om te meeten. Gezellig!

15 januari
Snipverkouden, koppijn en hoesten als een malle. Dus even bij de plaatselijke Farmacia aspirine gehaald en bedenken hoe hier vandaan te komen. Bus is geen optie dus dan maar googlen op een vliegticket ergens naartoe die zo goedkoop mogelijk is. Ik heb wel nog even een stempel van Ushuaia gescoord voor in mijn paspoort! :-D Avondeten lekker goedkoop soep met een broodje en ticket naar Mendoza geboekt. Mendoza is de wijnstreek van Argentinie en ligt meer in het noorden.Daar is het dan weer 40 graden, dus be prepared...

16 januari
6.30 op het vliegveld en er is helemaal niemand! Zelfs nog geen personeel!! Ingecheckt en wachten op de vlucht... Kijk ik naar buiten en zie ik het vliegtuigje waarmee we gaan. Gewoon een klein propellordingetje waar maar 30 man in past! Whoeeee...spannend. Eerst een tankstop in Rio Gallegos waar mensen eruit gingen en er wat mensen bij kwamen, vervolgens weer een stop in Comodoro Rivadavia waar we eruit moesten en moesten wachten op een nieuw vliegtuigje die eerst naar Neuquen vloog en daarna door naar Mendoza. Taxi gepakt naar Hostel Suites Mendoza. Prima locatie en een goed hostel.

17 januari
Met een duits meisjes Katarina die we gisteravond ontmoet hebben in het hostel zijn we naar het plaatselijke park gelopen. Erg slim ook om met 40 graden op het heetst van de dag te gaan wandelen op de slippers... Het park zelf is geen ruk aan. Beetje gras, maarde auto´s rijden gewoon keihard erdoorheen. Er loopt zeg maar een soort van provinciale weg dwars door het park. Het is wel leuk om te zien, want alle Argentijnen proppen hun auto vol met plastic tafeltjes, stoeltjes, koelboxen en de hele familie en die parkeren dan hun auto langs de kant, pakken alles uit en gaan gewoon keihard in de chillstand daar. Bezweet, moe en dorstig hebben we de taxi terug naar het hostel gepakt. Morgen een tour geboekt om te gaan raften, abseilen en wandelen. Zal mij benieuwen!

18 januari
9.30 pick-up met een mini-van vanaf het hostel. Uurtje rijden naar de rivier om te gaan raften. En jawel hoor...er moest weer eens gewacht worden op een ander busje...Al met al zaten we pas om 13.00 uur in de boot. het raften zelf was leuk, het water was alleen IJSKOUD!! We zaten met alleen maar Hollanders in de boot, team Hollanda! En we hadden de kleinste instructeur gekregen haha. Een klein schattig Japans vrouwtje.. Sushimaakster hihi. Weer terug bij het gebouwtje kon je lekker warm douchen en wederom....wachten...wachten....wachten om te gaan abseilen. Gelukkig stond ik redelijk vooraan in de rij dus hoeft ik niet zo heel lang te wachten om naar beneden te gaan. Ik ben natuurlijk linkshandig, dus met het abseilen moest die knakker alle touwen gaan omleggen speciaal voor mij zodat ik lekker chill naar beneden kon :-) Weer terug in het hostel pasta gekookt met Kat en nog gechilled op het dakterras waar ze gratis Cuba Libre en Mojito´s uitdeelden.

19 januari
Chilldag!! En het geluk was aan onze kant... ze hebben FOX Sports hier!! Whoeeehoeeeee dus Reneetje kon lekker AJAX-psv kijken!! Helemaal happy!!

De 21e vertrekt de bus naar Valparaiso (Chili) en daarna met de bus naar San Pedro de Atacama. Althans...dat is het plan een beetje voor nu!!
Binnekort weer meer!!

Bedankt voor jullie reacties op de verhaaltjes, vind ik erg leuk om te lezen!!

Heeeeel veeeee liefs van mij XXXXXX

p.s. mis jullie stiekem heus wel hoor!!

  • 20 Januari 2014 - 17:23

    Harriet:

    Ik jou ook Reneetje!!!!
    Ik moet nu in mijn eentje in de 37ste minuut naar de wc!! Erg eenzaam!! Kan niet eens synchroon plassen met iemand!! :(
    Pas je goed op jezelf?
    Tot snel!!!!
    Liefs, xxx

  • 20 Januari 2014 - 17:31

    Mieke:

    Ik mis jou ook op de FD Reneetje, maar uit je verslagen maak ik, ondanks sommige teleurstellingen en tegenslagen, op dat je het erg naar je zin hebt.
    Blijf vooral zo leuk schrijven. En ja, ja, 3 punten in de pocket!!
    Liefs, Mieke

  • 20 Januari 2014 - 18:58

    Anneke:

    Je schrijft zoals je reist. Snel en super. Heel leuk om je zo te volgen
    Wij kijken weer uit naar super verslag en hele mooie foto's dikk kuzzzzzzz

  • 20 Januari 2014 - 19:53

    Erik En Marjon:

    Sister! Dat abseilen en raften had ik graag met je meegedaan, is te lang geleden voor mij!
    En haha je wanabee pinguins moest ik om lachen ;)
    Grappig dat je Ajax daar gewoon kon kijken, toeval bestaat niet toch?
    xxx van ons

  • 20 Januari 2014 - 22:25

    Sonja:

    Hola Renee!!
    Leuk hoor om je verhalen te lezen!!
    Geniet van je reis en alle mooie, gekke en bijzondere dingen die je daar allemaal tegenkomt!
    En hopelijk woensdag weer een hostel met FOX!!
    Liefs Sonja

  • 21 Januari 2014 - 15:02

    Karin En Jan:

    hoi Renee,

    leuk om je verslagen te lezen je maakt leuke en bijzondere dingen mee geweldig hoor
    Wij feliciteren je alvast met je verjaardag een fijne dag alvast .
    Wij missen je zeker geniet ervan we denken aan je
    dikke kus tante Karin ome Jan

  • 21 Januari 2014 - 20:28

    Dana:

    Heeey zuster lief!

    Volgens mij ben ik steeds de laatste die leest of niet haha..
    Vind echt zo leuk om te weten wat je allemaal meemaakt daar!
    Hoop snel weer een nieuw verhaaltje..en komen er dan ook fotos??
    luv u en miss u xxx

  • 24 Januari 2014 - 23:40

    Linda :

    Ik geniet van je verslagen lieverd!
    Je hebt het naar je zin en geniet, en dat is (ondanks sommige tegenslagen) het belangrijkste!
    Morgen ben je jarig, vind het gek dat je niet thuis bent, hoop dat je met wat gezellige mensen toch een borrel voor je verjaardag kan doen!
    Geniet nog maar lekker verder!
    Hele dikke kus en tot horens van mij, en me witte mannen en cos

  • 25 Januari 2014 - 20:05

    Sonja:

    Hoi jarige Renée, hopelijk zit je nu lekker feest te vieren met een lekker koud biertje. Erg leuk om je verhalen te lezen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Doe voorzichtig en geniet! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Ushuaia

Zuid Amerika

Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2014

The End

09 Maart 2014

Inca Trail en Punta Hermosa

02 Maart 2014

Paracas, Arequipa en Cusco

19 Februari 2014

Cusco en Huacachina

11 Februari 2014

La Paz, Copacabana y Puno
Renee

Actief sinds 19 Dec. 2013
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 10129

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 15 Maart 2014

Zuid Amerika

Landen bezocht: