Paracas, Arequipa en Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Renee - WaarBenJij.nu Paracas, Arequipa en Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Renee - WaarBenJij.nu

Paracas, Arequipa en Cusco

Blijf op de hoogte en volg Renee

02 Maart 2014 | Peru, Cuzco

Tis alweer een tijdje geleden dat ik me verhaal ge-update heb dus het zal een lang verhaal worden. Ga er maar goed voor zitten haha.

19 februari
Vandaag dus chilldag. ´s avonds met 2 gasten die we in het hostel hebben leren kennen Kevin (Canadees) en Mariano (uit Chili) wezen eten en potje pool gedaan. Er was nog een local party met een of andere gast op ze gitaar die liedjes ging zingen en iedereen deed mee op straat. leuk om te zien. Daarna terug naar het hostel en te bed. Morgen met de bus naar Paracas. maar eerst nog Ajax kijken! De OS worden hier ook gewoon gevolgd. Nederland doet het goed!

20 februari
Tas gepakt en wachten op Ajax. Ben helemaal beetje zenuwachtig...come on!!
....
....
Nou... beetje jammer weer. Niet alleen kon ik het niet zien, maar de wedstrijd was een drama :-( Hup de bus in naar Paracas. Ingechecked in Kokopelli hostel. Ligt aan het strand. Echt een toplocatie. Daar zitten Jenny en die 2 Ierse gasten ook al en verder was er nog een Nederlander die in Barcelona woont en een duitser. Gezellig biertje gedaan en gekletst. Wel op tijd te bed want morgen om 7.00 eruit om een tripje naar Islas Ballestas te doen. Die Nederlander vertelde trouwens nog over dat hij overvallen was met de bus met 5 gewapende mannen en dat ze echt alles af hebben moeten geven, dus ik ben zeeeeeer blij met me langere reistijd nu.

21 februari
Islas Ballestas...dus zeeleeuwen en pinquins (finally gezien!! Jeeeejjjj). Maar wat een stank haha. en een herrie maken die beesten! De baby zeeleeuwen maken hetzelfde geluid als lammetjes. Erg grappig om te zien. En de mannetjes waren alleen maar aan het vechten met elkaar de hele tijd. Deze tour was 10x beter dan die in Ushuaia. Niet alleen heb ik zeeleeuwen en pinquins gezien (niet dat je die niet in Artis kan zien maar toch) maar het was gewoon supermooi. Na de trip nog even een rondje door het dorp, maar die is echt ienieminie dus daar was ik snel klaar mee. Terug naar het hostel en afscheid genomen van Jenny en de Ieren. Toen was het alweer lunchtijd dus toch maar weer het dorpje in. Daar zaten een moeder en dochter uit Amerika die ook in het hostel verbljiven en waar ik vanmorgen ook mee gezeten had, dus gezellig aangeschoven en met hun gelunched. Wou ze me lunch nog betalen ook! Superaardig, dus ik heb maar aangeboden om later in het hostel een drankje voor hun te halen. Bij het hostel potje pool gedaan en even over het strand gelopen. ,s avonds op de boulevard wezen eten en ik had iets met kip besteld maar natuurlijk was de kip op...dan maar een of ander rundvleessoeppie met zoete aardappel erin. Erg lekker. Muy rico! En toen...poef! alle lichten uit. Niet alleen bij het restaurant maar in het hele dorp haha. Maar duurde maar iets van 15 minuten en toen deed alles het weer. Weer bij het hostel met alle mensjes daar nog een borreltje gedronken en voor ik het wist was het 2.30....time flies!!

22 en 23 februari
Om 12.00 met de bus naar Huacachina. Daar wachten tot 16.00 en dan op naar Arequipa. helaas geen lege bus maar een bomvolle met een groep van 20 mensen (volks dansers!!) uit Letland. Wat een onbeschoft volk is dat zeg. Zitten we allemaal in de bus te wachten na het eten om te gaan maar toen hadden ze bedacht om inene nog wat te gaan halen in de supermarkt. Dus de hele groep uit de bus en wij allemaal 30 min. wachten op hun. Heel asociaal. Eindelijk om 7.00 aangekomen in de Wild Rover en Andreas was ook die ochtend gearriveerd. Gezellig! Check-in is pas om 14.00 dus eerst maar ff lekker ontbijten en daarna douchen! En even het dorpje verkennen. In de bus zat nog een NL meisje Ana die bij ons op de kamer zit dus wel gezellig weer. Katharina is ook in Arequipa en er zou een free walking tour zijn. Dus hadden we met ze allen afgesproken om dat te gaan doen maar het is zondag dus helaas...geen tour.Dan maar op eigen houtje wat sightseeing doen en ff drankje gedaan op een dakterras aan de main square. Mooi uitzicht. Verder nog een tour naar de Colca Canyon geboekt voor woensdag en donderdag. Ook Kevin en Mariano (die hier ook zijn) gaan met deze tour. dus al met al wel weer een leuk groepje. BBQ bij het hostel en jawel..... i got my free t-shirt van de wild rover haha! Me happy :-)

24 februari
Om 15.00 is er een free walking tour, en deze gaat wel door. Dus met een hele groep van het hostel erheen. Sophie (uit Frankrijk) en Julian (Duitser) willen ook de Colca trek doen dus eerst met hun langs de agency om te boeken zodat ze bij ons in de groep zitten en daarna ff gelunched. Tijd voor de tour. Erg grappige gids en zijn engels was goed. Weer een hoop geleerd. De tour eindigde bij een bar, Deja Vu waar we gratis Pisco Sour kregen en toen zijn we weer terug naar het hostel gegaan om wat te eten en te drinken. Michael (Australier die we in San Pedro ontmoet hebben) is ook hier, hij reist samen met Katharina. Hij kwam gezellig aanschuiven. Erg gezellig avondje. Samen met Ana, Michael, Thomas (uit N-Z) naar de Deja Vu gegaan. Toko was bijna leeg. Alleen wij waren er nog een groepje toeristen en wat locals. Maar ik heb onwijs gelachen. Bedtijd. Morgen raften!!

25 februari
Semi soort van uitslapen (want ik word hier altijd vet vroeg wakker, maakt niet uit hoelaat ik te bed ga). Om 14.00 is de pick-up voor het raften. geen megasnelle rapids, maar evengoed een leuke dag gehad. Ik zat samen met Ana en Sophie in de boot. Girlpower! Terug in het hostel tas gepakt want morgen om 3.00 uur is de pick-up voor de 2daagse Colca Trek. Je kan ook een 3daagse trek doen, maar wij gaan voor de 2daagse. Zal me benieuwen. En wie weet zien we nog condors ook. Zin in!

26 februari
3.00 pick-up...pfffff veel te vroeg. Maar we kunnen nog 4 uurtjes pitten in de bus voordat we er zijn. Om 7.00 is het ontbijt en gaan we naar de mirador om condors te spotten. Het uitzicht was onwijs mooi en de stilte was intens. Als je alleen naar de vallei keek en niet naar rechts waar alle hordes toeristen zich verdrongen om een glimp op te vangen van de condors waande je je helemaal alleen op de wereld. Hierna reed de bus verder en werden we gedropt aan het begin van de Canyon. Ruim 2 uur alleen maar naar beneden lopen over los zand en steentjes. Best een aanslag op de benen. Daarna klein stukje omhoog en tijd voor lunch. na de lunch vervolgens afwisselend vlak en naar beneden. Aan het einde moest je alleen maar naar benenden lopen omdat we midden in de vallei in een oase zouden overnachten. Ruim 20 km. gelopen vandaag. De oase was prachtig. Er was zelfs een zwembad. maar deze was best koud dus ik ging lekker douchen...maar deze was ook koud hahaha..Daarna lekker chillen in de hangmat maar toen begon het te regenen en onweren dus zijn we in het restaurantje gaan zitten. Maar het was toch al bijna etenstijd dus kwam mooi uit. Er is geen electriciteit hier dus lekker met je zaklampie op de wc gaan zitten haha. Morgen om 5.00 weer paraat staan dus na het eten te bed!

27 februari
Om 5.20 vertrekken om 3 uur lang alleen maar omhoog te lopen. Wel een goede training voor de Inca Trail :-) Maar ook nu waren het stenen en zand wat het niet echt makkelijk maakte. op een gegeven moment waren Sophie en ik de laatste van de groep. Nou ja Kevin liep nog achter ons met de gids, maar hij was vet ziek, dus dat telt eigenlijk niet. Maar wij deden lekker rustig aan en stopten steeds ff om een fototje te maken, dus prima te doen. En een paar keer kwam er een hele kolonne ezels de berg op met mensen die dus niet omhoog wilden lopen maar per ezel gingen. Onderweg nog een ander NL meisje tegengekomen die ook niet zo snel was dus eigenlijk was het best nog gezellig. met ze 3en hebben we uiteindelijk de top bereikt. Tijd voor een overwinningspeukie hahaha. Daarna nog een stukkie lopen voordat we weer in Chivay terechtkwamen voor het ontbijt. Want ja...dat hadden we dus nog helemaal niet gehad.Na het ontbijt per bussie naar Tambo Thermal Bath om onze vermoeide voetjes en beetjes heeeeeerlijk in het warme water te laten rusten. En toen weer terug naar Arequipa. Onderweg stopte de bus nog bij wat uitkijkpuntjes en ben nog met een lama op de foto gegaan haha. Ze voerde de lama gewoon Inka Cola! Hoe bizar. Inca Cola is zeg maar heel zoet drankje. Smaakt beetje naar Hubbabubba kauwgom en iedereen drinkt het hier. Wel lekker hoor. Rond 17.00 weer bij de Wild Rover aangekome en zijn we lekker gaan douchen en uit eten gegaan. En jawel....ik heb cavia gegeten!! Lokaal gerecht hier, dus tja... you gotta try it!! Was niet eens vies hoor, zag er alleen beetje raar uit op de bord zo met die tandjes en nageltjes er nog aan. na het eten zouden we nog borreltje bij het hostel doen, maar iedereen haakte af waardoor alleen Julian en ik nog overbleven. En iedereen die al in de bar was was dronken dus we hebben onwijs gelachen. Daarna te bed want morgen om 6.00 vertrekt de bus naar Cusco.

28 februari en 1 maart
Van 6.00 tot 19.00 in de bus gezeten. Maar ik had best beetje spierpijn dus vond het niet eens zo heel erg. Ingechecked in Kokopelli hostel. Best gaar van de busreis (je doet geen moer de hele tijd maar toch ben ik elke keer moe na een busreis) dus lekker te bed. Maar in plaats van lekker te kunnen slapen moest ik steeds me bedje uit om een bezoekje aan de wc te brengen. Shitzooi (letterlijk en figuurlijk...) Dus Reneetje zat om 7.30 al fris gedouched aan dr ontbijtje (die er later weer uitging...) Dan maar fotos op me stickie gezet en me reisverhaal op papier bijgewerkt. Om 12.00 is er een free walking tour (ik hou van gratis!! ben ubernederlander haha) waar we met een hele bups van het hostel heengaan. Tour was wel geinig. Niet supergeweldig, maar toch kom je op plekken waar je anders niet zo snel zou komen. En ook deze eindigde weer met free pisco sour haha. .s avonds met Michael, Katharina en Dania afgesproken om met ze allen wat te eten. Daarna ging iedereen eigenlijk weer naar het hostel en aangezien ik nog niet helemaal fit ben en me slaap voor de aankomende dagen goed kan gebruiken ging ik ook maar vroeg te bed. Ik heb de afgelopen week steeds maar een paar uurtjes per nacht geslapen dus ben best wel moe en maandag start de Inca Trail dus ik moet wel fit zijn tegen die tijd!!

For now was dit hem weer. Ik zit semi Ajax te volgen op het moment. Live stream werkt voor geen meter. Maar me lieve moedertje zit me alles door te appen. Volgend verslag zal na de Inca Trail zijn. Wow superspannend. Alleen omdat ik nog ziek ben hoop ik dat ik het kan halen. Ik wil natuurlijk niet met diarree ergens op een bergpas zitten. Al is dat ook wel weer een ervaring natuurlijk hahaha. Tijd gaat trouwens supersnel nu. Nog maar anderhalf weekje en ik ben er al weer!!

Dag lieverds, tot gauw
xxxx

  • 02 Maart 2014 - 16:15

    Mieke:

    Ha Reneetje,

    Balen dat je ziek bent, verrotte cavia? Maar je houdt het nog lang vol met al dat verschillende eten.
    En jij bent een bikkel, dus jij maakt je daar niet zo druk om volgens mij.
    Wat leuk dat je zoveel verschillende mensen ontmoet from all over the world! Je gaat het nog missen als je iedere dag weer met ons opgescheept zit, ha, ha!
    Het eind is in zicht hè? Geniet er nog maar even van en laat je niet gek maken door de diaritis.
    Veel plezier nog!!

    Liefs,

    Mieke

  • 02 Maart 2014 - 19:06

    Papa:

    Was het wel cavia ? weet nog wel een beestje wat er erg op lijkt. RAT !! hahaha zag ze in China ook, daar noemde ze het bos wezel maar die leek weer op KAT, dus maar even bedankt.
    Wij tellen af om life te horen hoe het was, en blijkt maar weer beter langer reizen................
    Als je je zelf goed voelt gewoon doen die Incatrail kan jou het schelen dat je achter een boompje zit.
    Go for it girl ga ik weer lekker studiosport kijken hoe Ajax weer gaat winnen hahaha. x van onsl

  • 02 Maart 2014 - 23:59

    Natalie:

    Lieve skatt!! wat een leuke story weer! Hoop dat je morgen weer een beetje bent opgeknapt. Jij gaat het gewoon redden hoor die inca trail! Zet hem op je bent een topper!! Geniett en ik ben blij als het eindelijk volgende week is ;-) doen we samen weer eem biertje! ! Dikke kuss x

  • 03 Maart 2014 - 04:44

    Anneke:

    Nou je maakt heel veel mee hoop dat je je weer beter voelt Komt vast van dat rare caviaatje. Kijk ruik en proef. En kijk uit voor dysenterie Voor dat je het weet ben je uitgedroogd. Veel plezier met Inca trail dikke kuzzzz. An

  • 03 Maart 2014 - 15:25

    Marjon En Erik:

    Sister je moet ook niet van die rare beesten eten!! je hebt niet hetzelfde maag-darmstelsel als de locals daar ;)

    Haha, nee ik hoop dat je je goed blijft voelen met de inca trail, lijkt me super gaaf zo'n tocht!!
    Geniet er van xxx

  • 06 Maart 2014 - 19:21

    Harriet:

    Woehooeeeee Reneetje!!!
    Je hebt weer je best gedaan met je verhaal, tof...

    Je komt al weer bijna thuus!!!! Kunnen we weer uitkijken naar de 37ste minuut!!
    Miss you!!

    Tot snel... (Kunnen we grenzeloos verliefd al inschakelen??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Zuid Amerika

Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2014

The End

09 Maart 2014

Inca Trail en Punta Hermosa

02 Maart 2014

Paracas, Arequipa en Cusco

19 Februari 2014

Cusco en Huacachina

11 Februari 2014

La Paz, Copacabana y Puno
Renee

Actief sinds 19 Dec. 2013
Verslag gelezen: 764
Totaal aantal bezoekers 10120

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 15 Maart 2014

Zuid Amerika

Landen bezocht: