San Pedro en Salar de Uyuni trip! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Renee - WaarBenJij.nu San Pedro en Salar de Uyuni trip! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Renee - WaarBenJij.nu

San Pedro en Salar de Uyuni trip!

Blijf op de hoogte en volg Renee

04 Februari 2014 | Bolivia, La Paz

Hola amigos!! Daar ben ik weer! Fris en fruitig vanuit Bolivia.
Ik ga weer vrolijk verder waar ik geeindigd ben.

28 januari
Op de mountainbike naar Laguna Cejar. Ligt zo´n 18 km. buiten San Pedro, dus prima te doen. Lekker mountainbiken in de droogste woestijn op aarde :-) Na zo.n 1,5 uur fiesten aangekomen bij het meer. Er zijn er 3 in totaal. Eentje waar je niet in mag zwemmen, eentje waar je wel in mag zwemmen en een waar flamingo´s zouden zitten, maar die heb ik niet gezien. Denk dat ze gevlogen zijn. Het water in het meer is nog zouter dan de Dode Zee. Wat je ook probeert, je kan gewoon niet onderwater blijven. Echt grappig. Gewoon lekker drijven en afkoelen. Toen ik opgedroogd was, was ik helemaal wit van het zout! Maar gelukkig kon je daar douchen, dus lekker afspoelen en weer op het fietsie terug. In het dorp de tour naar Salar de Uyuni geboekt. Een meisje uit het hostel, Aline, gaat ook gezellig mee! Vrijdag vertrekken! Pasta bij het hostel gegeten want morgen moet de Cero Toco beklommen worden, 5604 meters hoog!

29 januari
pick-up om 5.00 uur. Maar die kwam pas om 6.00 uur. En toen nog een ander meisje ophalen die nog niet klaar was want tegen haar hadden ze gezegd dat de pick-up om 7.00 uur was... pfff lekker begin! Maar goed, een ontbijtje langs de kant van de snelweg, altijd leuk natuurlijk. En toen nog een uurtje rijden. Koud dat het was! Gelukkig had de gids handschoenen bij zich die ik mocht lenen en een prik-stop (ski-stok, of nordic-walking stok, maar daar wil ik niet mee geassocieerd worden haha) om je evenwicht te bewaren. En dat was af en toe wel nodig hoor. Hoe hoger ik kwam hoe duizeliger ik werd. Soort gevoel alsof je dronken bent ofzo. Maar we made it to the top!! Koud, sneeuw, zon, wind alles kwam voorbij. Mooi uitzicht op de vulkaan Licancabur. Het was gelukkig helder weer voor ons. Maar slecht weer kwam eraan dus gingen we weer naar beneden. Toen we beneden aankwamen begon het zelfs te sneeuwen. Hele aparte ervaering want toen ik weer bij het hostel was zat ik weer in me korte broekie :-)

30 januari
Morgen op tour naar Bolivia, dus vandaag chillen en de was doen. En geld wisselen voor Bolivianos. We hadden bedacht om met iedereen van het hostel te gaan BBQ-en maar het liep allemaal niet helemaal zoals het moest. Om 21.00 uur was die man van het hostel er nog steeds niet, dus hadden we maar bedacht om gewoon pizza te halen en die bij het hostel te eten met een pilsie. Nou ik heb serieus nog nooit van me leven zo´n kleine pizza gehad. Leek wel een piccolini hahaha... Dus toen maar chippies gehaald en alsnog gezellig met ze allen bij het hostel gezeten. Evengoed pas om 7.00 te bed, wekkertje gaat om 7.00

31 januari
Tourtijd!! Pick-up at 8.00 maar die kwam natuurlijk later. Halfgare bus met daarachter een pick-up truck waar alle backpacks in moesten. Stempeltje halen en op naar de Boliviaanse grens waar we in de 4x4 zouden stappen. Nog nooit zoiets meegemaakt. Een ieniemieni hokje in de middle of nowhere waar de Boliviaanse vlag vrolijk wappert en een hele rij mensen staat om een stempel te halen. Breakfast was ook daar en als je moest plassen...ach gewoon achter het gebouwtje waar al een heel meer was ontstaan. Er zitten nog 2 duitse meiden in de auto (Sandra en Malene) en een duits abuela van 70 (!! Ja echt waar!!) jaar oud. Ursula, maar zeg maar Ulla. Supergezellig en hele mooie dingen gezien vandaag:
- Lagnua Blanca (heel helder meer, lijkt wel een spiegel)
- Laguna Verde
- Valle de Dali (omdat hij hier geschilderd heeft)
- Laguna Chalviry y aguas termales de Polques
- geiser Sol de Manana (Sun Morning Geiser) op 4900 mtr.
- Laguna Colorada (red lagoon). En deze was echt heeeeel erg mooi. Rood water met zout en flamingo´s en er liepen lama´s in de rondte en ik zag nog 2 vossen.
Het hostel is in Refugio Huallajara. Ergens in de middle of nowhere zonder electriciteit en douche. 4 uur licht met behulp van een generator. Straks lekker eten en morgen weer om 8.00 uur op pad om (hopelijk) weer een hoop mooie dingen te zien!

1 februari
Ontbijt met pannekoeken :-) Vertrokken om 8.30 en weer een hoop moois gezien:
- Arbol de Piedra (stone tree)
- Desierto de Siloli (woestijn waar we doorheen gereden zijn)
- Laguna Charcota
- Laguna Honda (deep lagoon)
- Laguna Hedionda (Stinky lagoon. Maar stonk niet zo hoor. Hier hebben we ook geluncht).
- Laguna Cañapa - hier zijn we alleen gestopt om te plassen. 5 meiden op een rijtje hahahaha
- Laguna Negra
en op naar het hostel in Villa Alota waar ik een heerlijk warme douche heb genomen van wel 4 hele minuten! Wat een weelde!! Ik voelde me top erna! En het eten was super, kip met patat :-) Ook was er nog onweer. Mega bliksem niet normaal! Erg mooi om te zien! Morgen finally naar de zoutvlaktes....kan niet wachten!

2 en 3 februari
Vertrek om 7.00 uur en de eerste stop was bij het trein kerkhof. Allemaal verlaten locomotieven en treinstellen die gewoon staan weg te rotten in de woestijn. Mooi om te zien, alleen jammer dat ze allemaal onder de graffiti zaten. Maar hee...je ken niet alles hebben. Nog even een groepsfoto met Gabriel gemaakt (de chauffeur) en op naar de zoutvlaktes!! De zon scheen, dus het weer was in ieder geval top! Man man man!! Wat ziet dat er geweldig uit. Witte vlaktes tot zover je kan kijken! Lunch midden op de vlakte, ze toveren gewoon Schnitzel met paste uit de auto :-) En daarna foto-time!! Je kan nl. hele leuke foto´s maken. Die zal ik gauw erop zetten. Toen was het helaas tijd om terug naar Uyuni te gaan... Busticket geboekt naar La Paz maar die vertrekt pas om 20.00 uur dus nog even in het dorpje in de rondte gelopen. De luxe bus waarmee we zouden gaan was natuurlijk kapot (grrr) dus kregen we een halfgaar ding. Ik zat op een stoel waar de bekleding al van vergaan was, dus ik zat prinsheerlijk op het ijzerwerk. Nou na 15 uur hobbelend (want asfalt kennen ze hier nog niet echt..:) op me stoel doorgebracht te hebben was ik er klaar mee. Bij de busterminal taxi naar het hostel maar nee.... ze zijn aan het demonstreren dus de straten zijn dicht. Nou dan maar lopen en gesetteld in Wild Rover hostel. Is van een Ier en eerste indruk is prima. Superschoon en aardige mensen. Powernappie en daarna party-time! (daar staat het hostel om bekend) Heel gezellig, onwijs gelachen maar om 1.30 uur was het toch echt bedtijd. Wat wel heel grappig is, is dat bijna iedereen uit de bus van Uyuni naar La Paz in dit hostel zit.

Voor nu was dit hem weer lieve kijkbuiskindertjes :-)
Reacties zijn natuurlijk meer dan welkom!
Dan weet ik dat ik niet voor Jan doedel schrijf hahaha!!

Gaat het verder goed met iedereen?
Hoop niet dat ik al te veel mis, hou me maar op de hoogte!

Kussjesss en heeeel veeeeel liefs!!
XXXXXX

  • 04 Februari 2014 - 15:26

    Rineke:

    Hoi Renee,
    Leuk hoor, weer zo;'n mooi verslag. Wat een geweldige reis, je ziet elke dag zoveel verschillende dingen, prachtig, ik ben erg benieuwd naar je foto's als je terug bent (nee , niet aan denken nog hoor) . Hier in Amsterdam is het nu ook zonnig en koud, maar bergen of zoutvlaktes helaas afwezig. Goed om te horen dat van die duitse van 70, heb ik nog tijd om ook zoiets te ondernemen :-) Heel veel plezier groetjes Rineke

  • 04 Februari 2014 - 16:13

    Peter:

    He Renee wat een geweldige verhalen en wat een reis maak je, ben trots op je zo in je eentje!!

    Ga zo door groetjes JANDOEDEL hahahahahaha

  • 04 Februari 2014 - 17:51

    Erik En Marjon:

    hey sister, alles goed hier hoor! Net zelf ook ff lekker weggeweest op de ski's (toevallig ook een wandelmevrouw gezien met alleen een skistok wat jij ook meehad met bergbeklimmen)

    Grappig die oma onderweg, 70 jaar, en alleen aan het reizen? haha!

    goed te horen dat je t zo naar je zin hebt, foto's zijn ook heel mooi iedere x
    xxx van je sister greetz van erik en een poot van santos!

  • 04 Februari 2014 - 20:32

    Sanne:

    Ik lees altijd je verhalen. En ben echt niet de enige, ga zo door! Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt ;) Heel veel plezier nog! Xxx

  • 04 Februari 2014 - 23:37

    Linda:

    Liefie, ik lees je verhalen ook altijd, soms alleen iets later, jij geniet van je reis en ik van de verhalen! Hele dikke knuf

  • 05 Februari 2014 - 08:56

    Anneke:

    Geweldig zeg weer je verslag mooi dat je zoveel kan zien en mee maken en ja natuurlijk volgen we je veel plezier en succes. Dikke kuzzzz

  • 05 Februari 2014 - 12:21

    Paultje:

    Reneeeeeeeetje!!!

    We missen je gezelligheid wel...lees en zie dat je veel meemaakt
    en ook plezier hebt, duszzz geniet er van meid.....
    Latersz. Je mannen van het Bedrijfsbureau T.Z. OLVG

  • 05 Februari 2014 - 21:34

    Dana:

    Hoi zus!
    Jippie!! De zoutvlaktes gezien! Hihi.. ja had gehoord al es dat je aparte fotos kon nemen daar..
    komt door de schaduw toch??
    hier gaat ook alles zn gangetje hoor.. niks bijzonders eigenlijk :p
    Missen jou wel steeds meer!
    Dikke kus van iedereen hier! Xxx

  • 08 Februari 2014 - 16:53

    Rob En Milena:

    Hallo lekker stuk, eindelijk even tijd genomen jou reisverslag te lezen
    Wauw....echt overweldigend, wat een schat aan ervaringen. Maar toch ook wel
    spannend, er gebeuren soms dingen waar je met je verstand niet bij kan.
    Lieve Renee geniet en geniet nog meer van dit alles, vind je ontzettend stoer!
    Jou Pap en Mam zullen trots op je zijn, maar wat zullen ze blij zijn je weer in
    hun armen te sluiten. Onwijs tof dit alles. Super dikke knuf Rob en Milena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Zuid Amerika

Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2014

The End

09 Maart 2014

Inca Trail en Punta Hermosa

02 Maart 2014

Paracas, Arequipa en Cusco

19 Februari 2014

Cusco en Huacachina

11 Februari 2014

La Paz, Copacabana y Puno
Renee

Actief sinds 19 Dec. 2013
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 10127

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 15 Maart 2014

Zuid Amerika

Landen bezocht: