Inca Trail en Punta Hermosa - Reisverslag uit Punta Hermosa, Peru van Renee - WaarBenJij.nu Inca Trail en Punta Hermosa - Reisverslag uit Punta Hermosa, Peru van Renee - WaarBenJij.nu

Inca Trail en Punta Hermosa

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

09 Maart 2014 | Peru, Punta Hermosa

Buenos dias amigos!!

2 maart
Carnaval in Cusco!! Had van iemand gehoord dat er een waterballonnengevecht zou zijn op Plaza de Armas dus dat moest even gechecked worden. Nou eenmaal op straat ben je je leven niet zeker. Er werd met scheerschuim gespoten en met ballonnen gegooid. Binnen mum van tijd was ik zeiknat! Maar ik joinde gewoon in het gevecht. Bus scheerschuim gekocht en ik ging los hahaha. Wat heb ik gelachen. Met een groep van het hostel stonden we daar op dat plein iedereen te bespuiten enzo!! Geweldig!! Oud, jong, locals en toeristen...iedereen loopt door elkaar! Top! ´s avonds de briefing voor de Inca Trail gehad en daarna me tassie gepakt. Ik hoop dat ik morgen beter ben en dat me anti diarree pillen aanslaan... we will see... Pick up is om 5.30

3 t/m 6 maart INCA TRAIL!!
Vannacht me bed niet uitgeweest, dus ik heb besloten om de trail te gaan doen. Lading pillen mee en gaan! Om 6.00 kwam Richard (onze gids) ons ophalen. In totaal zijn we met een groep van 13 man Kit en Kerry uit Canada, Michael (die Australier zit toevallig bij ons in de groep), Eric Jenn en Brian uit USA, Mark Chelsea en Mike uit Canada, Naomi uit Engeland, Aisa uit USA. Nog ergens gestopt voor breakfast en weer on the road. Op naar Ollantaytambo waar de porters (de gasten die alle spullen dragen. Dat zijn tenten, stoelen, tafels, eten, kookgerei, extra bagage etc.) instapten. Daarna door naar Piscacucho oftwel km.82. Dit is het begin van de Inca Trail. Hier kregen we een stempel in ons paspoort en let´s go. Hakutchu (is Quecha voor Vamos en de naam van onze groep haha). De eerste dag wandelen is in totaal zo´n 12 km. en is merendeels vlak met af en toe een heuveltje..inca flats genoemd. Was op zich wel goed te doen. Onderweg stopten we bij verschillende inca sites om die te bezoeken en kregen we een heerlijke lunch voorgeschoteld. De porters rennen (met bepakking!!) voor ons uit om de tent op te zetten voor de lunch. Ook de lunch word door de chef bereid, die loopt ook mee. Na de lunch vertrekken wij als groep zijnde weer en ruimen de porters alles weer op om ons vervolgens weer voorbij te lopen om het kamp voor de avond op te zetten. En tegen de tijd dat wij bij het kamp aankomen staan alle tenten, de dinertent en krijgen we een lekker sapje om even bij te komen. Diep respect voor die gasten!! Aan het einde van de dag aangekomen in Wayllabamba waar we slapen. Na het eten te bed (20.00 haha) om om 5.00 gewekt te worden door de porters met een heerlijk kopje coca thee. Spullen inpakken, ontbijten en op voor een nieuwe dag. Deze dag word zwaar...zo´n 5 uur lang alleen maar omhoog lopen. In totaal klimmen we zo´n 1200 meter omhoog en het is behoorlijk pittig. het eerste gedeelte bestaat uit alleen maar stenen trappen die ook nog eens ongelijk zijn. het tweede gedeelte is gewoon een vlakke weg die wel omhoog gaat. maar plots kreeg ik een energie kick en kon ik het laatste stuk aardig doorlopen. Kom ik daar aan boven op de berg (4200 mt) blijkt dat ik de 4e van de groep ben...Best trots op mezelf haha. De top van de berg is de Death Womans Pass. Hierna was het enkel naar beneden en i love it! Samen met Eric gingen we als een speer naar beneden. heerlijk! Vandaag in totaal zo´n 9 km gelopen en overnachten we in Pacaymayu. Derde dag weer een wake up call met coca thee (love it!!) en klaarmaken voor een lange dag. Vandaag moeten we ong 16 km lopen. Eerst omhoog, daarna naar beneden en vervolgens afwisselend omhoog en naar beneden. Aangekomen in het kamp heb ik een geweldig uitzicht vanuit me tentje. Het landschap is zo mooi en je bent echt in de middle of nowhere wat het gevoel van alleen op de wereld versterkt. Je bent met je groep en that´s it. En omdat je met je groep ben en je dezelfde dingen meemaakt word je in korte tijd best hecht. Na het eten te bed, want om 3.00 uur worden we al gewekt. De chef had nog een verrassing voor ons...taart!! Oeh wat een verwennerij! heerlijk.de 4e dag...tijd voor Machu Picchu. Maar oh nee...het regent keihard!! We hebben de afgelopen dagen wel wat regen gehad onderweg (lang leve de poncho!) maar dit is niet normaal! We bleven wachten tot 5.00 uur en toen was het droog. Op naar het check point want om 5.30 gaat de poort open. Gelukkig bleef het droog en gingen we op pad. Helaas bij de Intipunku (sungate waarvandaan je normaal gesproken een prachtig uitzicht op Machu Picchu heb) was het erg mistig dus kon je vrij weinig zien. Maar toen we doorliepen naar beneden klaarde het op en kwam de zon door en konden we door de wolken hee Machu Picchu zien liggen. WAUW!! Geweldig. Ik stond met open mond te kijken. werd er ff stil van. Aangekomen bij MP moesten we nog langs een checkpoint en zagen we de andere toeristen die met de trein gekomen waren. Hahaha wij stonke een uur in de wind en hun kwamen fris en fruitig aangelopen. Onder leiding van Richard kregen we een rondleiding over MP maar daarna was ik er eigenlijk wel klaar mee.In drie dagen tijd 42 km gelopen te hebben terwijl ik eigenlijk helemaal geen loper ben. Nou ik ben trots op mezelf! Heb het toch maar mooi geflikt!
Hup met de bus naar Aguas Calientes waar we gezamelijk gingen lunchen En kregen we een certificaat dat we de Inca Trail overleefd hebben. Om 16.15 met de trein terug naar Cusco maar je raad het al...op de een of andere manier gaat het bij mij met reizen nooit helemaal goed en nu dus ook niet. Vanwege de regen stopte de trein ergens in een dorpje en moesten we per bus verder naar Cusco...pfff... De trein was wel luxe. Koffie/thee en een muffin kregen we en het toilet was enorm luxe (ja wat wil je na 4 dagen in de bush bush gezeten te hebben haha). Vanaf de busstation een taxi naar Plaza de Armas gepakt met Naomi want die zat met ons in de trein en op naar het hostel. Daar kon ik nog net Ana gedag zeggen, want die ging net weg. Op de kamer heeeeeeerlijk gedouched. Lekker hoor na 4 dagen geen douche gehad te hebben en toen lekker te bed!

7 maart
Wederom vroeg wakker (ik zit nog in het loopschema denk) dus lekker ontbeten en met reisboek bijgewerkt met het MP verhaal. Toen me vieze was weggebracht (lekker smelly hahaha) en een lekker bakkie koffie gedronken. Nog ff langs de Mercado San Pedro voor wat souvenirs (ja Anneke...ik heb wat voor je) en verder helemaal niks! Vanavond bij Paddy´s Pub met de hele groep van de trek borrelen en morgen met het vliegtuig naar Lima en dan door naar Punta Hermosa om aan het strand te chillen en missch wel leren surfen.

8 maart
Om 9.00 hebben we met Michael afgesproken op Plaza de Armas om taxi naar het vliegveld te delen. Zitten op dezelfde vlucht. Vlucht zou om 11.05 vertrekken maar je raad het al...vertraging. Hij gaat nu om 13.00 uur. Maar bij het boarden kregen we te horen dat er wederom vertraging was dus uiteindelijk ging het vliegtuig pas om 13.45. Aangekomen in Lima de taxi gepakt naar Punta Hermosa. Kost 150 soles en is omgerekend ong. 12, per persoon. Nou voor een uur in de taxi vind ik het yo. Dan ga ik niet eerst met de bus naar Lima om daar vervolgens een bus te vinden die naar Punta Hermosa gaat. Ik ga voor luxe! Taxi chauffeur wist helaas het gaspedaal niet te vinden dus duurde het niet een uur, maar duurde het ruim 1,5 uur voordat we op plaats van bestemming aankwamen. De eigenaar van het hostel (Hostel Merlin) is erg aardig. Zijn engels is goed. Hij nam ons mee op tour door het dorpje en vertelde een en ander en wees ons de supermarkt enzo. Top! Daarna lekker gegeten en bij het hostel biertjes gedaan. Michael en Ruud gingen nog naar de disco, maar ik was moe en ben nog niet helemaal beter dus ik ging lekker te bed.

9 maart
ik was vroeg wakker en de boys lagen nog heerlijk te pitten. Dus ik probeer om heel zachtjes uit het stapelbed te klimmen maar de planken vanonder mijn matras vielen er allemaal uit zo bovenop Michael...Whoopppss....sorry!! Toen lekker douchen en koffie in de tuin gedaan. heerlijk om weer korte broek en slippertjes te dragen... John kwam er gezellig bijzitten en rond twaalf uur waren de mannen eindelijk wkker en konden we boodschappen doen en eten! Verder lekker relaxen vandaag. Ik ben nog steeds niet helemaal 100 dus ik chill m lekker. Misschien dat ik morgen ga leren surfen. Of misschien wel gewoon lekker op het strand boekie lezen. We will see.

Weet niet of dit mijn laatste verslag vanuit Peru is. Misschien dat ik donderdag nog wat kan typen. Tjeetje hee...wat is de tijd snel gegaan!

Haha nee hoor Harrie, geen grenzeloos verliefd voor mij.... ik heb vandaag weer heerlijk genoten van de 37 minuut! Jammer alleen van de uitslag maja...

Ja Naatje...vrijdag biertijd!! xx

Well guys... dit was hem weer voor nu. Hasta la pasta, tot snel!
XX

  • 09 Maart 2014 - 21:01

    Marjon En Erik:

    Yeah leuk verhaal weer en bijna weer bij ons!! Gezellig!!
    Super dat je de Inca Trail zo gedaan hebt, heel stoer! En leren surfen -> Ja doen!!
    Zie je volgende week weer xxx

  • 09 Maart 2014 - 21:32

    Peter & Geertje:

    Wat te gek allemaal Renee, bijna niet voor te stellen wat je allemaal ziet en doet! Geniet nog van je laatste week, het zal fijn zijn om je weer te zien. Liefs van ons :>)



  • 10 Maart 2014 - 00:10

    Anneke:

    Hou lieve schat Super. Die Inca trip. Top dat je het
    Gelopen hebt. Ondanks dat je niet fit was bent
    Nu nog even. Relaxen. En bijkomen. Zal blij zijn
    Als je weer thuis bent. Geniet nog !!! Liefs Frans en an

  • 10 Maart 2014 - 22:50

    Natalie:

    Jee skatt wat ben je toch een topper! Ik zei toch al dat je het kon ;-) heel leuk weer je verhaal en ben zoooo blij als het vrijdag is! Ga nog lekker even chillen en genieten en ik zie je vrijdag!! Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Punta Hermosa

Zuid Amerika

Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2014

The End

09 Maart 2014

Inca Trail en Punta Hermosa

02 Maart 2014

Paracas, Arequipa en Cusco

19 Februari 2014

Cusco en Huacachina

11 Februari 2014

La Paz, Copacabana y Puno
Renee

Actief sinds 19 Dec. 2013
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 10102

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 15 Maart 2014

Zuid Amerika

Landen bezocht: