Cusco en Huacachina - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Renee - WaarBenJij.nu Cusco en Huacachina - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Renee - WaarBenJij.nu

Cusco en Huacachina

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renee

19 Februari 2014 | Peru, Huacachina

Jawel. Daar ben ik weer vanuit het mooie dorpje Huacachina. Zit ik in me korte broeken aan de rand van het zwembad... worden jullie al jaloers?? :-) Wel weer vanaf me telefoon getypt. Dus sorry alvast voor enige spelfouten...

12 februari
om 7.00 op het busstation aanwezig zijn omdat Andreas zijn bus ticket nog moest ophalen. We dachten dat de bus om 8.00 zou vertrekken maar dat was dus 8.30. En net zoals de NS snappen ze hier het begrip van op tijd rijden ook niet dus de bus vertrok pas na 9.00. Een vrouw zat de hele tijd Vamos Vamos te roepen en ik was het helemaal met haar eens. Om 17.00 eindelijk bij het hostel aangekomen. Jaja...Wild Rover again. Aline weer gezien en tourtje voor morgen geboekt. Raften op de Urubamba rivier... zin in!!

13 februari
om negen uur is de pick up. Er is nog een stel uit Finland dus in totaal zijn we met ze zessen. Dus mooi een bootje vol. Na de nodige safe uitleg de boot in en gaan met die banaan! Onwijs gelachen en genoten. Na het raften (want het was best wel btje koud) de sauna ingedoken om ff door te warmen. Daarna douchen en tijd vor lunch en na de lunch was het tijd om te ziplinen over dezelfde rivier als waar we net gerant hadden. Woooowwww... supergaaf!! Ik had het nog nooit gedaan en stond bovenop die toren om te gaan en ik scheet zowat in me broek. Maar toen gaf die man me een duw en ging ik al!! Daarna weer terug naar het hostel. Btje chillen en tour voor morgen geboekt. City tour langs verschillende ruïnes.

14 februari
Tour tijd! Eerste stop was bij Sacsayhuaman. Also know as Sexy momma. Want dat is Hoe je het uitspreekt. Heel mooi om te zien alleen begon het keihard te regenen en onweren dus ik ben veelal in de bus blijven zitten. Verder nog langs Qenqo, Pukapukara, Tambomachay en nog twee maar ben de naam vergeten. Het was niet te doen. Just love the rain season... :-S Doorweekt en koud weer aangekomen bij het hostel en ff wat gegeten. ff opfrissen voor vanaaf want er is een Fuck Valentines day party hahaha. Laatste avond met Aline, want ze gaat morgen naar Macchu Picchu

15 februari
geweldig feest gisteravond. Onwijs gelachen!! Vandaag maar ff rustig aan haha. Afscheid van Aline genomen met de belofte dat ik haar op kom zoeken in Dublin! Ontbeten met ze allen en bedacht om maar lekker toeristisch te gaan doen. Dus op naar Mercator Centrale de San Pedro. Is een mega groot overdekte markt met allemaal "eigen" gang paden. Je hebt er een voor vlees, vis, groenten, fruit, kleding, smoothies, noten/zaden en restaurantjes. Genoeg om je ogen uit te kijken. Back @ the hostel de bus en hostel voor morgen geboekt. Wild Rover in Arequipa. En als je in 3 Wild Rovers hebt geslapen krijg je een free T-shirt haha. Gierige Hollander die ik ben :-) Verder niet veel gedaan
Beetje gekletst met een hoop mensen uit allerlei landen en bijtijds te bed. En dat voor een zaterdag!! Men ik word oud... :-(

16 februari
Na een drama nacht zat ik om 8.00 uur al in de ontbijtbar. Vannacht waren er allemaal mensen in onze kamer aan t praten. Toen waren die weg en gingen er een paar seconden in de badkamer en later deed iemand vrolijk alle lichten aan. Dus al met al gewoon kut. Dus ik zit lekker met een bakkie koffie nu.nl te checken komt Andreas aangelopen met een meisje uit NL. Blijkt dus dat ze vannacht beroofd zijn! En Andreas was alles kwijt. Echt heel zuur voor hem en het NLSE meisje had een hap uit dr haar geschoten gekregen. Some rondom Dude op straat liep op de af en schoor zo een hap uit dr haar. En daarna rende hij weg. Hoe bizar!! Andreas had geen geld meer en zou vandaag richting Macchu Picchu gaan. Dus ik heb 500 so les voor m gepind en nog geen 5 minuten later had ik al een email van zijn vader dat ie geld op me rekening gestort heeft dus dat het er met 2 dagen ofzo op zou moeten staan. Superchill. Als ik beroofd zou zijn zou ik ook graag willen dat iemand me helpt dus ben blij dat ik dat voor die jongen ken doen. Nu lekker in de chillstand in het hostel. Beetje Olympische Spelen kijken enzo en dingen opzoeken om te doen in Arequipa. Bus vertrekt om 18.00 en rond 5.30 zal de bus voor het hostel stoppen. Zal me benieuwen.....

... change of plens!!!! Raakte aan de praat met de eigenaar van Peru Hop. Das de bus maatschappij waarmee we gaan. Super concept. Het is van een Ier, Will, die verliefd geworden is op een Peruviaanse vrouw en besloten om in Peru te blijven. Hij heeft veel gereisd en kwam op het idee om een hop ong hop off in Peru op te zetten. Samen met een vriend van hem zijn ze nu 14 weken bezig en het is echt een top idee. Maar goed. Hij raadde dus aan om in een keer door te reizen naar Huacachina en vandaar weer terug naar Cusco te gaan. Het is wel n btje via een omweg maar wel de meest veilige manier want de andere bussen gaan via een bergpas waar je twee uur lang geen gps ontvangt en dat weten de boeven ook dus die komen dan de bus overvallen compleet met wapens enzo. En aangezien ik mijn lieve vader beloofd heb om veilig te blijven kies ik voor deze optie. Huacachina it is!! In plaats van 10 uur in de bus worden het er 26 maar ach...film aan boord. Dekentje en kussentje en Renee red zich wel.
De busrit ging goed. Beetje oponthoud in Arequipa omdat er iemand te laat was voor de bus maar verder ging het goed. Ontbeten in Camana en later nog gestopt bij de Nazca lines. Dus lekker de benen strekken. De zo'n ging onder toen we bij de Nazca lines waren dus dat was wel een beetje jammer ivm het maken van foto's maar maakte het wel speciaal. En ik heb nog twee steentjes voor Giel mee genomen. Weer onderweg en kwamen we in een file terecht. Bleek dat er een vrachtwagen vol met Higgins gekanteld was op de weg. Zag je alle locals rennen met pakken Higgins onder hun arm hahaha. Eindelijk aangekomen in het hostel maar lijk t net een hotel. Zwembad er ij...wauw! Helemaal top. Huacachina is een oase en ligt vlakbij Ica. Stelt eigenlijk geen roet voor. Je heb de oase en daaromheen restaurant jes en kroegen. Daar weer omheen heb je de hostel en thans it! Verder is het alleen maar zand! Met de hele Peru Hop bus gang ers wat gegeten en daarna met een meisje uit de bus nog biertje gedaan in een kroeg genaamd Huafuckichina :-) er waren nog ver mensen uit het hostel dus evengoed gezellig geworden. Morgen op wijnboer en sandbuggy rijden!

18 februari
Lekker vroeg wakker dus heerlijk gedouched en Ontbeten aan de rand vh zwembad. Op pad voor de wijn/pico tour. Wel interessant om te zien hoe de wijn en de pisco gemaakt worden. Daarna mochten we proeven! Sterke shit hoor die pico. 45% alcohol maar de tourguide wist een trucje Hoe je de pincode moest drinken en het werkt gewoon! Je trekt geen gekke bekken vd drank en het Brand niet in je keel. Geniaal! Weer terug bij het hostel...slippers omruilen voor schoenen want we gaan de woestijn in per buggy! Wat een geweld. Heuvels op alsof t niks is en vol gas naar beneden Wwooooowwwie!!!. Af en toe stopte de buggy en kon je per sandboarden naar beneden. Of erop liggen, zitten of boarden. Net hoe je het zelf wou. Echt geweldig gewoon!! 's Avonds lekker bbq gegeten en potje Pool gedaan.

Vandaag is chilldag en kn ik mooi me verhaal weer ff online zetten. Beetje zwemmen, boekje lezen...Top!
Morgen weer on the move naar Paracas. Schijnt mooi te wezen daar dus ben benieuwd.

Wederom weer bedankt voor de reacties! Tijd gaat echt snel nu hoor pffff.....ik geniet nog steeds met volle teugen weliswaar maar ben denk ook wel weer blij als ik gewoon thuis ben met alle dagelijkse dingetjes... maar waarschijnlijk zal ik daar na twee weken alweer klaar mee zijn hahaha. Foto's staan weer op Facebook. Keep me posten met nieuwtjes en tot de volgende keer!!

X Renee

  • 19 Februari 2014 - 18:46

    Sanne:

    Super geschreven weer! En heel goed dat je aan je veiligheid denkt! Dan maar langer reizen, je moet weer heelhuids terugkomen in NL. Geniet, geniet, geniet!!!

  • 19 Februari 2014 - 18:52

    Papa:

    zo is het maar net, beter wat langer reizen dan wat korter leven hahaha Aftellen al begonnen?

  • 19 Februari 2014 - 18:55

    Renee:

    Eehhmmmm tja...ik lees dus net me verhaal terug en een spelfouten zijn enorm!! Sorry!! Higgins zijn Huggies haha en ga zo maar door. Maar goed. Jullie moeten er maar mee leven, het staat al online hihi.
    En ja pap...goed gesproken. Beter langer reizen dan korter leven! X

  • 20 Februari 2014 - 01:01

    Anneke:

    Het is net of je in een sneltrein zit. Fantastisch. Blij dat je voor secure
    Kiest genieeeeeeeete geweldig tijd gierd voor bij. Straks reis heimwee
    Kijken weer uit naar volgende verslag. Liefs an en Frans

  • 20 Februari 2014 - 21:40

    Mieke:

    Wow Renee, bizarre dingen die daar gebeuren..maar nog steeds te gekke avonturen die je beleeft. Je bent stoer!!!
    Liefs, Mieke

  • 24 Februari 2014 - 21:44

    Marjon:

    Haha ik dacht al af en toe; huh? Maar als je de rest van je zinnen leest kun je meestal wel raden welk woord je bedoelde ;)
    Goed dat je voor veilige weg kiest, er lopen genoeg mafkezen rond en we willen je wel weer graag gezond en wel terug in ons kikkerlandje :)
    Heb nu trouwens printjes voor oma gemaakt in koeienletters!!
    Love you, tot over een paar weken! xx

  • 24 Februari 2014 - 21:48

    Marjon:

    oh en zal de ergste spelfoutjes er zoveel mogelijk uithalen voor oma haha!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huacachina

Zuid Amerika

Zuid Amerika

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2014

The End

09 Maart 2014

Inca Trail en Punta Hermosa

02 Maart 2014

Paracas, Arequipa en Cusco

19 Februari 2014

Cusco en Huacachina

11 Februari 2014

La Paz, Copacabana y Puno
Renee

Actief sinds 19 Dec. 2013
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 10104

Voorgaande reizen:

30 December 2013 - 15 Maart 2014

Zuid Amerika

Landen bezocht: